Saturday, November 9, 2013

Do what I do. Hold tight and pretend it's a plan!


Hello readers!
Lately, I saw many leopard coats/jackets online and I wanted mine! I had my eyes on the Victoria Blazer from By Hand London for a while and decided that it was time to get it! I bought a double knit fabric from Fabric.com and I used a black shiny fabric that I already had at home for the lining (my first lining ever!). I used de size 4/8 but I probably should have used the 2/6 because I think it's a bit too big. 
Bonjour lecteurs!
Dernièrement, j'ai vu plusieurs manteaux/vestons léopard en ligne et je voulais le mien! J'avais mes yeux sur le Victoria Blazer par By Hand London depuis quelques temps et j'ai décidé qu'il était temps de l'avoir! J'ai acheté un double tricot sur Fabric.com et j'ai utilisé un tissu noir brillant que j'avais déjà pour la doublure (ma première doublure à vie!). J'ai utilisé la taille 4/8, mais j'aurais du utiliser la 2/6 car je le trouve un peu grand.




The Facts :
Fabric : Milano Double Knit Leopard
PatternVictoria Blazer from By Hand London
Year: 2013
Notions: Lining


Les faits : 
Tissu : Milano double tricot leopard 
Patron : Victoria Blazer par By Hand London
Année : 2013
Notions : Doublure
There are 3 ways to make this pattern; you can make it either sleeveless, long or cropped with 3/4 sleeves. This pattern is amazing, the instructions are well written and if you get stock somewhere, you can go check the Sewalong on their web site. There are not much pieces, what I like, so overall, it was really easy to sew! Now, I have to admit. After passing 5 to 6 hours in the same day to write a text for school, I wasn't really able to concentrate anymore, but still wanted to sew. It's not a joke, I cut the front piece 3 times. 3 TIMES! Can you imagine? 2 times the front and 3 times the lining. But to quote Doctor Who, "Do what I do. Hold tight and pretend it's a plan!" It was a plan to cut 3 times the same piece... HAHA. Beside, I can't remember a garment where I had to unpick so many seams. It was easy, I knew what I had to do, but you need concentration when you sew!! Believe me. 
Il y a 3 façons de faire ce patron; on peut le faire sans manches, long ou coupé avec des manches 3/4. Ce patron est génial, les instructions sont très bien écrites et si on ne comprend plus ce qu'il faut faire, il est toujours possible d'aller voir le Sewalong sur leur site internet où il montre comment coudre le blazer de A à Z avec des images. Il n'y a pas beaucoup de pièces, ce que j'aime, donc globalement, ce fut très facile à coudre! Maintenant, je dois avouer. Après avoir passé 5 à 6 heures dans la même journée pour écrire un texte d'école, je n'étais plus vraiment concentré - du tout en fait. J'ai quand même voulu coudre. Ce n'est pas une blague, j'ai coupé la pièce de devant 3 fois. 3 FOIS! Pouvez-vous imaginer cela? 2 fois la pièce de devant et 3 fois la doublure. En plus, je ne peux me rappeler un morceau que j'ai autant eu à découdre les coutures. C'était facile, je savais quoi faire mais on a besoin de concentration quand on cout!! Croyez-moi.    


Let me know what you think! I'm still not sure if I really love it or if it's just ok. What is certain is that I want at least one other, or maybe two...
Laissez-moi savoir ce que vous en pensez! Je ne suis pas certaine si je l'aime vraiment ou si c'est juste ok. Ce qui est certain, c'est que j'en veux au moins un autre, ou peut-être deux...
Rendez-vous sur Hellocoton !

16 comments:

  1. I really like this! Looks great in a knit :) And the fit is supposed to be a little big, like a boyfriend blazer, but no harm in going smaller! I say ROCK IT :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHA, You're so right!!
      Thanks, and by the way, yours is just amazing ! :)

      Delete
  2. Love it! Looking forward to see number 2, 3, .... :-)

    ReplyDelete
  3. j'adoreeeeee !!!! je suis fan du leopard et j'adore la veste longue aussi !
    bisous
    cuties lude

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci! Moi aussi j'adore la version longue, je risque de me la faire également :)

      Delete
  4. Very cute jacket. Love the leopard print and good to know it works in a double knit too.

    ReplyDelete
  5. I think it is very pretty! You look so good in leopard print. I really love it! Sadly I don't look good in leopard print :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha Thanks! You could always try the zebra print! :)
      And it also depend of the garment in a way (I think!)

      Delete
  6. moi qui ne supporte pas cet imprimé,je fonds!!! Je vais de ce pas me trouver le pattern ainsi que le tissu!! ^^ Merci pour ton blog très interessant!

    ReplyDelete
  7. En général je n'aime pas les imprimés léopard mais.... le tien est magnifique et va très bien avec le modèle !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci! Je n'aime pas trop non plus les imprimés léopards habituellement, mais celui-ci a un petit je ne sais quoi :P

      Delete