Saturday, January 18, 2014

I'm in love with cities I've never been to and people I've never met. - Paper Towns


Hello Readers! 
I know, I haven't post a lot since a month. I really thought I would have plenty of time to sew during my Christmas Holidays... and I was SO wrong! I've started a couple of projects, but my sewing machine AND my overlock machine are both dead, at the same time. R.I.P. I'm desperate, and my bank account too. I've already order a new sewing machine on the Internet and I can't wait to receive this baby. 
Bonjour lecteurs! 
Je sais, je n'ai pas vraiment publié d'articles ce mois-ci. J'ai vraiment cru que j'aurais beaucoup trop de temps pour coudre durant les vacances de Noël... Et j'avais TELLEMENT tort! J'ai commencé quelques projets, mais ma machine à coudre ET ma surjeteuse sont toutes les deux mortes au même moment. Je suis désespéré, et mon compte de banque aussi. J'ai déjà commandé une nouvelle machine à coudre en ligne et j'ai beaucoup trop hâte de recevoir ce petit bébé.  


I always have my Christmas staff party in late january and this year, I wanted to make my own dress. I bought a nice black fabric with a little flower print on it. This way, I'm able to wear it everyday if I want to. I used the pattern Simplicity 1873 because I saw so many beautiful dresses on the Internet from the same pattern. Turns out, I don't like it. I know, I should be proud, because I made a lining and everything, but there's something wrong with this dress and I don't know what it is. I think the fitting is right, but I have a little secret for you guys : I HATE when I wear something when I feel like I don't have any boobs. Now I hear the feminists shouting but hey, I'm a women, not a little girl. I'm not saying I'm exposing my boob-crack, but I want to feel like I have a little something there. And in this dress, I feel like I'm flat. Sorry feminists. It is what it is. And beside, I also had some problems with the folds in front the dress. Am I the only one? 
J'ai toujours mon party d'employés de Noël vers la fin janvier et cette année, je voulais faire ma robe. J'ai acheté un beau tissu noir avec un imprimé de fleurs. De cette façon, je peux porter cette robe à tous les jours, si j'en ai envi. J'ai utilisé le patron 1873 de Simplicity car j'ai vu tellement de jolies robes sur Internet provenant du même patron. Résultat, je n'aime pas ça. Je sais, je devrais être fière de moi, parce que j'ai fait une doublure et tout, mais il y a quelque chose qui cloche avec cette robe et je ne sais pas trop ce que c'est. Je crois que l'ajustement est bon, mais j'ai un petit secret pour vous : je DÉTESTE quand je porte quelque chose qui me donne l'impression ne pas avoir de seins. Bon, j'entends les féministes crier, mais hey, je suis une femme et non une petite fille. Je ne dis pas que j'exposer ma craque de sein à tout le monde, simplement que j'ai besoin d'avoir l'impression d'avoir un petit quelque chose et ne pas avoir l'air trop "plate", si vous voyez ce que je veux dire. Désoler les féministes, mais c'est comme ça! Et de tout façon, j'ai également eu quelques problèmes avec les plis du devant. Suis-je la seule? 



The facts :
Fabric : Cotton
Pattern: Simplicity 1873
Year: 2014
Notions: Invisible zipper + lining of the top


Les faits : 
Tissu : Coton
Patron : Simplicity 1873
Année : 2014
Notions : Fermeture éclaire invisible + doublure du haut



I was wondering if anyone of you have already made the vest of the pattern? It looks really interesting, like some kind of a vest/cap and I don't know if I should give it a try. I'm picturing it in a beautiful red fabric (for a Red Riding Hood style), but I'm a bit afraid it would look way weird... What do you all think??
Je me demandais si quelqu'un d'entre vous a déjà fait la veste du patron? Il semble très intéressant, comme un mélange entre une cape et une veste et j'hésite à l'essayer. Je le vois dans un magnifique tissu rouge (pour avoir un style version Petit Chaperon Rouge), mais j'ai peur que ça soit trop étrange ... Qu'est-ce que vous en pensez??




Rendez-vous sur Hellocoton !

22 comments:

  1. You are gorgeous, and I agree, it makes you look more flat chested than usual - but you still look gorgeous!

    Have you tried it with different bras? I find different bras give me different views. Looking at the model on the front of the pattern, she doesn't look very busty. I have this pattern and I have seen some very gorgeous versions.

    Also, boob-crack= cleavage :-P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, it's more funny to say boob-crack! :P
      Thanks for the tip, maybe it could work, we never know!

      Delete
  2. Wow, your dress is great. And I always am a bit saddened when women focus on what is wrong. You look beautiful in that dress- forget the rest!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! And I focus on what is wrong because I made that dress, so I know what I have to improve to get better!! But I'm still going to wear it, and "forget the rest" haha :)

      Delete
  3. Beautiful dress! Beautiful fabric! Beautiful Maude! :) Oh and congrats on being the featured member on Pattern Review today!!! I was so excited to see it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks ! :) The worst part might be that when you have to answer the questions, there are only little rectangles, so I thought I couldn't write much text... Bad idea! I should have write a bit more haha :)

      Delete
  4. Beautiful Girl and Beautiful fabric !
    xoxo
    cutieslude

    ReplyDelete
  5. Awesome dress that looks lovely on your figure. Don't fret about the chest thing: a padded bra or a sweater can do wonders! Nevertheless, I understand how sometimes those little details can irk us... If you make this dress again, maybe you could alter the neckline to a chest-enhancing sweetheart or deepen the scoop neck?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! I think with a V neck this dress could turn out a bit better! Great tip on altering the neckline. :)

      Delete
  6. Elle est très belle! Concernant la cape, je pense que ça peut faire sympa!!!!

    ReplyDelete
  7. Great dress! You look fantastic. I feel the same, I always crave more bust and curves!

    ReplyDelete
  8. The dress looks beautiful on you. I am rather flat chested and often feel sewing adult clothes does me no favours!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! And there's always a way to find a sewing patterns that can actually help, no this one apparently :P

      Delete
  9. Elle a pourtant l'air belle ta robe ! Mais je comprends bien le problème, ça m'arrive souvent de trouver des patrons plus beaux sur les autres que sur moi à cause de mes mini-seins^^ Par contre je peux pas m'empêcher de trouver dommage que tu aies cette vision du féminisme ! Je suis féministe et j'aime me coudre des robes qui me mettent en valeur :) Le féminisme veut promouvoir les droits des femmes - ça inclut aussi le droit de pouvoir s'habiller comme on le veut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci! Et j'ai plutôt écrit ça à la blague!! C'est juste parce que je sais qu'une fille qui veut montrer ses atouts peut sembler assez étrange et a une connotation négative. C'était ma façon pour expliquer que c'est n'est pas si pire!! Le mieux c'est qu'avec tous les messages, je me rends compte que je ne suis pas la seule à vouloir m'habiller en me mettant en valeur :) Mais tu as bien raison sur le fait de pouvoir s'habiller comme on le veut !!

      Delete
  10. j'adore ta robe, tu fais toujours des créa très sympa!
    Petit tag pour toi sur mon blog.
    Bonne soirée

    ReplyDelete