Tuesday, May 20, 2014

“We don't read and write poetry because it's cute. We read and write poetry because we are members of the human race. And the human race is filled with passion. So medicine, law, business, engineering... these are noble pursuits and necessary to sustain life. But poetry, beauty, romance, love... these are what we stay alive for.” - Dead Poets Society


Hello Readers! 
I made another dress, this time using the Moneta pattern from Colette! I planned to sew it in a bright red fabric, but I've changed my mind when I saw this bright and funny fabric. I had some problems with the lining so the finishing inside doesn't look perfects or professionals, but I'm still going to wear this dress during the summer. 
Bonjour lecteurs!
Je me suis fait une autre robe, cette fois en utilisant le patron Moneta des patrons Colette! Je planifiais coudre une robe dans un tissu rouge éclatant, mais j'ai changé d'idée en voyant ce tissu que j'adore. J'ai eu quelques problèmes avec la doublure, donc les finitions intérieures ne sont pas parfaites ni très professionnelles, mais je vais tout de même porter cette robe durant l'été. 




The facts : 
Fabric : 
Knit fabric
PatternMoneta from Colette Patterns
Year: 2014
Notions: Elastic


Les faits : 
Tissu : Étoffe extensible
Patron : Moneta des patrons Colette
Année : 2014
Notions : Élastique

Things I like about this dress :
- Pockets!! I've always though that pockets are unnecessary, but every time I have a garment with pockets I caught myself using them.  
- The back collar that laps at the center back. I think it gives the dress a whole different look. It's elegant and classy, even with this print.
- The fabric. Sounds weird, but it's supposed to be a fabric that you use for lingerie. Meaning that the dress is way too comfortable and the fabric is bright and shiny, perfect for summer! And that print is so pretty, I love sunflowers :)

Things I hate about this dress :
- The lining. Totally useless. It helps for the armholes, but because you had an elastic at the waist, it's just weird.
- The elastic. It was the first time that I had to use an elastic at the waistband of a dress, and it's definitely not what I like the most because it wrinkles a bit. Maybe I just didn't use the right kind of elastic? 

Les choses que j'aime de cette robe :
- Les poches!! J'ai toujours cru que des poches étaient non nécessaire, mais à chaque pièce de vêtement qui possède des poches, je me surprends à les utiliser.
- Le collet du dos de la robe qui se rejoint au centre. Je trouve que ça donne un tout autre style. C'est élégant et classique, même avec cet imprimé.
- Le tissu. Ça peut sembler étrange, mais ce tissu est prétendument en ventre pour la lingerie. Ainsi, la robe est très confortable et le tissu est éclatant et brillant, parfait pour l'été! Et cet imprimé est si joli, j'adore les tournesols :)

Les choses que je déteste de cette robe :
- La doublure. Totalement inutile. Ça peut aider pour les emmanchures, mais à cause de l'élastique à la taille, c'est étrange.
- L'élastique. Ce fut la première fois que j'utilisais un élastique pour la taille de la robe,  et ce n'est définitivement pas mon truc puisque ça plisse un peu. Peut-être ce n'était tout simplement pas le bon type d'élastique? 



Happy sewing everyone!
Bonne couture à tous!

Rendez-vous sur Hellocoton !

No comments:

Post a Comment